رد شدن به محتوای اصلی

گفتار هایی از بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم


گیتی به سوی آینده پیش می تازد، از آنانی که مدام در گذشته شنا می کنند، بگریزید. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اگر آدمیان می دانستند در این آبی بیکران گیتی، چقدر کوچک و تنها و آسیب پذیر هستند یک آن هم، یکدیگر را تنها نمی گذاشتند و یار و غمخوار هم بودند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

شناخت درست فراخنای بیکران گیتی، آدمهای خشن را هم، آرام و نرم خو خواهد نمود. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خواست واپسین آدمی، شناور شدن در بسامدها و امواج گیتی است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

مهر به گیتی، را به فرزندان خویش بیاموزیم، مهر به جهانی که قرار است در آن شکوفا شویم. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

شباهنگام به آسمان پر ستاره بنگریم و از خود بپرسیم ما در کجای این چشم انداز بی پایان ایستاده ایم، آیا ما توان این را داریم که از خود نقشی بر این پهنه بی پایان بجای بگذاریم؟. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

به یاد بیاوریم که انسانیم و انسانیت، مهمترین چیزی است که از ما انتظار می رود. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آگاهی و شعور، در میزان انسانیت ما دیده می شود. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

بزرگ زادگی، تنها از آن کسانی است که انسانیت دارند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

انسانیت به ما می گوید، ارزش دیگران را پاس بداریم. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

انسانیت که باشد، سوء استفاده از دیگران گم می شود. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

انسانیت، صدقه ما به دیگران نیست، انسانیت نشان دهنده ارزش گوهر وجود ماست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

انسانیت ستودنیست، از منش مهربان درون خویش، آزرده مباش. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

بهترین هدیه پدر و مادر به فرزند، آموزش ادب و انسانیت است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

پدران و مادران فرهیخته، انسانیت درون خویش را در فرزندشان جاری می سازند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

هیچ آتشفشان، آذرخش و تندری، نیروی سیل انسانهای همدل را ندارد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

سیاستمدار باهوش ، بیش از همه ، به دنبال شناخت و درک افکار عمومی است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

کشوری که دارای سیاستمداری بی باک است، همه مردمش دلیر می شوند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

مردمی که سیاستمداران نیک خود را، در برابر یورش بیگانگان تنها می گذارند، شایسته بردگی هستند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

میرآب، به اندازه دهد، همه دشت سبز خواهد بود. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

نام سیاستمداران مهربان و بخشنده، جاودانه است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

میدان کار و تصمیمات سیاستمداران ، باید شفاف و برای مردم ، آکواریومی باشد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

ادبیات درست، نخستین نشان یک سیاستمدار خوب است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی


تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_75_


تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_78_


تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_77_


تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_76_






تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_100_






تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_74_


تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_72_






تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_73_






#فلسفه_جدید_اورودیسم #فلسفه_جدید_اُرُدیسم #فلسفه_استاد_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ #فلسفه_فیلسوف_ایرانی_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ #فلسفه_اُرُدیسم_اندیشه_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ #فلسفه_اُرُدیسم_برگرفته_از_کتاب_سرخ_فیل
سیاستمداران، بیشتر زمان ها، پاسخگوی پرسش هایی هستند که دوست دارند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی
وف_حکیم_اُرُد_بزرگ #فلسفه_جهانی_اُرُدیسم #فلسفه_نوین_اُرُدیسم_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ #فلسفه_جدید_اُرُدیسم_orodism #فلسفه_اُرُدیسم_و_بنیانگذارش_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ #فلسفه_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ #فلسفه_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ #فلسفه_مدرن_حکیم_اُرُد_بزرگ #فلسفه_غرب_و_شرق_و_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ #فلسفه_شرق_و_غرب_و_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ #فلسفه_اُرُدیسم_چیست #فلسفه_یک_اُرُدیست #فلسفه_اُرُدیسم_را_دوست_دارم #فلسفه_اُرُدیست_Orodist #فلسفه_اردیسم_چیست_اُرُدیست_کیست #فلسفه_اردیسم_و_دوستداران_آن #فلسفه_استاد_علامه_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ #فیلسوفان_از_سقراط_تا_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ #فیلسوفان_قاره_کهن_استاد_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ #عکس_نوشته_فلسفی_حکیم_اُرُد_بزرگ #فلسفه_پرطرفدار_اردیسمORODISM #فلسفهاردیسمorodism #فلسفه_orodism #فلسفه_اردیسم_انسانیت_آزادی_orodism #فلسفه_اردیسم_عشق_به_گیتی_انسانیت_آزادی #فلسفه_اردیسم_orodism_را_دوست_دارم #فلسفه_انسانیت_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ #فلسفه_اردیسم #فلسفه_اورودیسم_Orodism #فلسفه_ارديسم_orodism #فلسفه_حکیم_اُرُد_بزرگ #فلسفه_اوردیسم_orodism #فلسفه_ارد_بزرگ #فلسفه_جهانی_اردیسمorodism #فلسفه_حکيم_ارد_بزرگ #فلسفه_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ #فلسفه_ارديسم_orodism #فلسفه_اُرُدیسم #فلسفه_اردیسم_چیست #فلسفه_حکمت_orodism #فلسفه_و_حکمت_جدید_orodism #فلسفه_انسانیت_فیلسوف_حکیم_اُرُد_بزرگ  #فلسفه_و_حکمت_اردیسم_orodism #فلسفه_نوین_Orodism #فلسفه_و_حکمت_orodism

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نگاهی آماری به کارآفرین های زن

وضعیت زنان و دختران کارافرین دانشگاهی در ایران و جهان در تحقیق دیگری، اهداف و انگیزه های خانمها عبارت بود از: شناخت فرصت و به دست آوردن پول و لذت بردن از کار. با توجه به نتایجی که از تحقیق «توسعه کارافرینی زنان و دختران دانشگاهی» به دست آمده است، می توان گفت که زنان کارافرین بیشتر در محدوده سنی ۳۰ تا ۵۰ سال قرار دارند (که بسته به ملیت، این سن متغیر است). در «فلسطین اشغالی»، میانگین سنی خانمها ۵۲ سال است، در حالی که میانگین سنی مورد مشاهده در «اروپا» و «امریکا» ۴۰ سال است و میانگین سنی زنان کارافرین شرکت کننده در تحقیق انجام شده در ایران ۳۴ سال است. متغیر سنی افراد شرکت کننده در این تحقیق ۱۹ تا 54 سال است (که از این میان 76% از آنها متأهل اند). 9/21% آنها قبل از کارافرین شدن دانشجو، 5/31% کارمند تمام وقت در شرکتی دولتی، 8/24% کارمند تمام وقت در شرکتی خصوصی، 1/17% کارمند پاره وقت، 1% بیکار، 6/7% خانه دار، 4/13% کارفرما، بودند. مهمترین انگیزه ها و اهداف زنان کارافرین ایرانی - بترتیب اولویت – عبارت است از: رضایت شخصی ، اثبات شایستگی های خود، کمک به دیگران، داشتن قدرت و موقعیت اجتماعی برتر

خردمند بزرگ حکیم عمر خیام

      حکیم عمر خیام (خیامی) در سال 439 هجری (1048 میلادی) در شهر نیشابور و در زمانی به دنیا آمد که ترکان سلجوقیان بر خراسان، ناحیه ای وسیع در شرق ایران، تسلط داشتند. وی در زادگاه خویش به آموختن علم پرداخت و نزد عالمان و استادان برجسته آن شهر از جمله امام موفق نیشابوری علوم زمانه خویش را فراگرفت و چنانکه گفته اند بسیار جوان بود که در فلسفه و ریاضیات تبحر یافت. تلاشها خیام در سال 461 هجری به قصد سمرقند، نیشابور را ترک کرد و در آنجا تحت حمایت ابوطاهر عبدالرحمن بن احمد , قاضی القضات سمرقند اثربرجسته خودرادر جبر تألیف کرد. خیام سپس به اصفهان رفت و مدت 18 سال در آنجا اقامت گزید و با حمایت ملک شاه سلجوقی و وزیرش نظام الملک، به همراه جمعی از دانشمندان و ریاضیدانان معروف زمانه خود، در رصد خانه ای که به دستور ملکشاه تأسیس شده بود، به انجام تحقیقات نجومی پرداخت. حاصل این تحقیقات اصلاح تقویم رایج در آن زمان و تنظیم تقویم جلالی (لقب سلطان ملکشاه سلجوقی) بود. در تقویم جلالی، سال شمسی تقریباً برابر با 365 روز و 5 ساعت و 48 د

بهترین جای عالم از دیدگاه خواجه نصیرالدین طوسی به روایت یاسمین آتشی

بهترین جای عالم از دیدگاه خواجه نصیرالدین طوسی عطاملك‌ جوینی‌ كه‌ یكی‌ از وزیران‌ دربار هلاكو می‌باشد و كتاب‌ تاریخ‌ جهانگشای‌ او معروف‌است‌ به خواجه نصیرالدین توسی گفت اکنون که ایران در زیر یوغ اجنبی است و هیچ جای نفس کشیدن نیست بهترین جای دنیا برای اقامت گزیدن کجاست ؟ تا از برای رشد و حفظ جان به آنجا در آییم خواجه خنده ایی کرد و گفت بهترین جا ایران است و از برای شخص خود من زادگاهم توس ، شما را دیگر نمی دانم مختارید انتخاب کنید و عزم سفر نمایید عطاملک پاسخ داد برای دانشمندانی نظیر ما بستر آرامش دروازه های باشکوهتری به روی آیندگان خواهد گشود و خواجه به طعنه گفت البته اگر آینده ی باشد ! چرا که فرار اهل خرد ، نفع شخصی عایدشان می کند  و در این حال دیار مادری همچنان خواهد سوخت امروز مهمترین وظیفه ما ایستادن و خرد را به کار بردن برای رفع ایستیلای اجنبی است و اگر این کار نتوانیم دیگر فایده ایی برای زنده بودن نمی بینم . ارد بزرگ اندیشمند و متفکر برجسته کشورمان می گوید : آنکه به سرنوشت میهن و مردم سرزمین خویش بی انگیزه است ارزش یاد کردن ندارد . عطاملک جوینی در حالی که به زمین می نگریست به خ