رد شدن به محتوای اصلی

خبرنامه

خبرنامه

Link to رهنمودهای استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی| دانای اُرُدیستهای جهان

فلسفه اخلاق چیست؟ راه درست همزیستی مهرآمیز آدمی با هستی است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

Posted: 27 Jan 2021 08:59 PM PST

نقد بی کینه دیگران بر کار ما، پاداشی است، که ارزش آن را باید دانست فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ✿پدر فلسفه اُرُدیسم✿ منتقد، با بی ادبی، زحمات و دستاوردهای خویش را بر باد می دهد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ✿پدر فلسفه اُرُدیسم✿ جایگاه نقد شما بر کار دیگران، می تواند آغازگاه نخستین گامتان، برای سازندگی و آفرینش باشد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ✿پدر فلسفه اُرُدیسم✿ منتقد دانا، نگاهی سیاه و یا سپید ندارد، او توامان درستی و نادرستی هر ...

نیک رفتاری، نشان خودساختگی است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

Posted: 27 Jan 2021 08:58 PM PST

برای کشوری که خردمندانش خانه نشین باشند، باید گریست فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ✿پدر فلسفه اُرُدیسم✿ برآیند داشتن خرد، بینایی و پرواز بیشتر فکر و اندیشه است فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ✿پدر فلسفه اُرُدیسم✿ بیداری و خیزش مردمی، بدون آگاهی، شدنی نیست فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ✿پدر فلسفه اُرُدیسم✿ پیامد دانایی، پذیرفتن بار ساماندهی دیگران است فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ✿پدر فلسفه اُرُدیسم✿ خرد تنها در دانسته ...

ابزار اندیشه درست، فریاد و شمشیر نیست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

Posted: 27 Jan 2021 08:58 PM PST

خردمند، با فر دانش و اندیشه پاک خویش، رخدادهای فردا را می آفریند فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ✿پدر فلسفه اُرُدیسم✿ به جای آنکه به دنبال انسان سازی باشیم، یاد بگیریم چگونه مهربانانه با دیگران رفتار کنیم فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ✿پدر فلسفه اُرُدیسم✿ آنکه بر کردار خویش فرمانروایی کرد و دلیرانه راه خرد و اندیشه را پیمود، بی گمان، آموزگار آیندگان خواهد بود فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ✿پدر فلسفه اُرُدیسم✿ چه غم انگیز است به خردمندی با ...

خردمندان را می توان به سادگی از میان برداشت، اما هیچ سیلابی، توان نیستی اندیشه آنها را ندارد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

Posted: 27 Jan 2021 08:57 PM PST

از آدمیانی که انسانیت درون خویش را فراموش ساخته اند، بهراسید و بگریزید فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ✿پدر فلسفه اُرُدیسم✿ کسی که در او انسانیت نیست، به آسانی زندگی دیگران را تباه می سازد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ✿پدر فلسفه اُرُدیسم✿ فرزانگی بدون انسانیت، لافی بیش نیست فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ✿پدر فلسفه اُرُدیسم✿ جوک هایی که بر علیه زبان ها و تبارهای گوناگون ساخته و پرآکنده می شوند، به از هم گسیختگی اجتماعی منتهی می گردند فیلسوف ...

خرد، ابزار توانایست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

Posted: 27 Jan 2021 08:55 PM PST

خرد در بستری توفان زده، شکوفا نمی شود فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ✿پدر فلسفه اُرُدیسم✿ مهمترین دلیل آدمهای شکست خورده برای انجام کار اشتباه این است : «ما دانسته یا فهمیده بودیم این کار خطاست! اما قلبمان می گفت: من رضایت می دهم! انجامش بده ، می تواند شیرین باشد... هر چه باد آ باد»... خردمند تنها به عقل و تجربه توجه می کند نه وسوسه دل.. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی ✿پدر فلسفه اُرُدیسم✿ انسانِ با فرهنگ، افزون بر آدمها، به گیاهان ، حیوانات و حتی اشیاء احترام ...

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نگاهی آماری به کارآفرین های زن

وضعیت زنان و دختران کارافرین دانشگاهی در ایران و جهان در تحقیق دیگری، اهداف و انگیزه های خانمها عبارت بود از: شناخت فرصت و به دست آوردن پول و لذت بردن از کار. با توجه به نتایجی که از تحقیق «توسعه کارافرینی زنان و دختران دانشگاهی» به دست آمده است، می توان گفت که زنان کارافرین بیشتر در محدوده سنی ۳۰ تا ۵۰ سال قرار دارند (که بسته به ملیت، این سن متغیر است). در «فلسطین اشغالی»، میانگین سنی خانمها ۵۲ سال است، در حالی که میانگین سنی مورد مشاهده در «اروپا» و «امریکا» ۴۰ سال است و میانگین سنی زنان کارافرین شرکت کننده در تحقیق انجام شده در ایران ۳۴ سال است. متغیر سنی افراد شرکت کننده در این تحقیق ۱۹ تا 54 سال است (که از این میان 76% از آنها متأهل اند). 9/21% آنها قبل از کارافرین شدن دانشجو، 5/31% کارمند تمام وقت در شرکتی دولتی، 8/24% کارمند تمام وقت در شرکتی خصوصی، 1/17% کارمند پاره وقت، 1% بیکار، 6/7% خانه دار، 4/13% کارفرما، بودند. مهمترین انگیزه ها و اهداف زنان کارافرین ایرانی - بترتیب اولویت – عبارت است از: رضایت شخصی ، اثبات شایستگی های خود، کمک به دیگران، داشتن قدرت و موقعیت اجتماعی برتر

خردمند بزرگ حکیم عمر خیام

      حکیم عمر خیام (خیامی) در سال 439 هجری (1048 میلادی) در شهر نیشابور و در زمانی به دنیا آمد که ترکان سلجوقیان بر خراسان، ناحیه ای وسیع در شرق ایران، تسلط داشتند. وی در زادگاه خویش به آموختن علم پرداخت و نزد عالمان و استادان برجسته آن شهر از جمله امام موفق نیشابوری علوم زمانه خویش را فراگرفت و چنانکه گفته اند بسیار جوان بود که در فلسفه و ریاضیات تبحر یافت. تلاشها خیام در سال 461 هجری به قصد سمرقند، نیشابور را ترک کرد و در آنجا تحت حمایت ابوطاهر عبدالرحمن بن احمد , قاضی القضات سمرقند اثربرجسته خودرادر جبر تألیف کرد. خیام سپس به اصفهان رفت و مدت 18 سال در آنجا اقامت گزید و با حمایت ملک شاه سلجوقی و وزیرش نظام الملک، به همراه جمعی از دانشمندان و ریاضیدانان معروف زمانه خود، در رصد خانه ای که به دستور ملکشاه تأسیس شده بود، به انجام تحقیقات نجومی پرداخت. حاصل این تحقیقات اصلاح تقویم رایج در آن زمان و تنظیم تقویم جلالی (لقب سلطان ملکشاه سلجوقی) بود. در تقویم جلالی، سال شمسی تقریباً برابر با 365 روز و 5 ساعت و 48 د

بهترین جای عالم از دیدگاه خواجه نصیرالدین طوسی به روایت یاسمین آتشی

بهترین جای عالم از دیدگاه خواجه نصیرالدین طوسی عطاملك‌ جوینی‌ كه‌ یكی‌ از وزیران‌ دربار هلاكو می‌باشد و كتاب‌ تاریخ‌ جهانگشای‌ او معروف‌است‌ به خواجه نصیرالدین توسی گفت اکنون که ایران در زیر یوغ اجنبی است و هیچ جای نفس کشیدن نیست بهترین جای دنیا برای اقامت گزیدن کجاست ؟ تا از برای رشد و حفظ جان به آنجا در آییم خواجه خنده ایی کرد و گفت بهترین جا ایران است و از برای شخص خود من زادگاهم توس ، شما را دیگر نمی دانم مختارید انتخاب کنید و عزم سفر نمایید عطاملک پاسخ داد برای دانشمندانی نظیر ما بستر آرامش دروازه های باشکوهتری به روی آیندگان خواهد گشود و خواجه به طعنه گفت البته اگر آینده ی باشد ! چرا که فرار اهل خرد ، نفع شخصی عایدشان می کند  و در این حال دیار مادری همچنان خواهد سوخت امروز مهمترین وظیفه ما ایستادن و خرد را به کار بردن برای رفع ایستیلای اجنبی است و اگر این کار نتوانیم دیگر فایده ایی برای زنده بودن نمی بینم . ارد بزرگ اندیشمند و متفکر برجسته کشورمان می گوید : آنکه به سرنوشت میهن و مردم سرزمین خویش بی انگیزه است ارزش یاد کردن ندارد . عطاملک جوینی در حالی که به زمین می نگریست به خ